Contact

Heb je een vraag of specifiek verzoek? Op deze pagina vind je alle manieren om met ons in contact te komen.
We doen ons uiterste best je mail zo snel mogelijk te beantwoorden.

Onze gegevens

Informatietuinen Appeltern B.V.
Walstraat 2a
6629 AD Appeltern

Telefoonnummer (0487) 54 17 32
Algemeen / tickets info@appeltern.nl
Groepen en activiteiten activiteiten@appeltern.nl
Webshop webshop@appeltern.nl
Facturen facturen@appeltern.nl
KvK. 10145288
IBAN NL15 RABO 0105 8298 89
Btwnr. NL 8048.87.482.B01

Veelgestelde vragen

Dagelijks krijgen we vele vragen via telefoon en e-mail. Graag geven we hier alvast antwoord op de meest gestelde vragen.

Zijn er voldoende rustplekken in het park?

Door het park heen hebben we drie verschillende horecalocaties met terras en zitplaatsen. Daarnaast beschikken we over voldoende bankjes, zitjes en tuinsetjes in de verschillende tuinen en langs de paden, deze mogen ook gewoon gebruikt worden!

Mijn gezelschap is ziek geworden/ ik kan niet meer komen. Wat nu?

Het is altijd mogelijk de datum van de kaartjes te verzetten, bel even of stuur een mailtje!

Kan ik bij jullie lunchen zonder vooraf te reserveren?

Zeker, je kunt koffie/thee, broodjes en wat lekkers ter plekke te bestellen. Kom je met een groep of wil je een arrangement afnemen, zoals een broodjeslunch of een high tea? Deze arrangementen dien je wél vooraf te reserveren.

Hoelang is mijn entreebewijs geldig?

De geldigheid staat altijd op het toegangsbewijs zelf vermeld.

Ik heb zojuist tickets besteld, maar ik heb ze nog niet ontvangen. Wat nu?

Als de betaling is afgerond, dan krijg je zowel de factuur als de entreetickets binnen op het door jouw ingevulde e-mailadres. Helaas gebeurt het vaak dat deze bij ‘ongewenste berichten’ terecht komen. Staat de mail hier ook niet in? Stuur dan een mailtje naar info@appeltern.nl.

Kan ik entreebewijzen alleen via de website bestellen?

Nee, je mag ook je kaartje bij de kassa kopen. Vooraf reserveren is niet verplicht.

Ik ben in bezit van een kortingskaart, moet ik dan een e-ticket bestellen?

Wil je een kortingskaart verzilveren? Dan kun je je melden bij de kassa. Je hoeft géén online reservering te plaatsen. Op het park wordt de korting verrekend. Kortingen worden achteraf niet verrekend!

Is er binnenkort een speciaal evenement/workshop?

Kijk voor het complete programma op onze kalender

Is het mogelijk bij jullie een uitje of feestje te organiseren?

Ja, graag zelfs! Wij helpen je graag bij het samenstellen van deze dag. Neem alvast een kijkje op een dagje uit of op onze arrangementenpagina.

Mag ik mijn hond meenemen?

Jazeker, in ons park zijn honden (aangelijnd) welkom. Let er op dat je hond zijn behoefte niet in ons park doet. Mocht dit onverhoopt wel gebeuren, ruim het dan zelf wel even op.

Zijn jullie met het openbaar vervoer bereikbaar?

Ja, maar eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat het niet optimaal is. Kijk op route en adres voor jouw meest geschikte route.

Ik wil alleen de plantenmarkt en de cadeauwinkel bezoeken, moet ik een kaartje kopen?

Nee, als je alleen onze plantenmarkt en cadeauwinkel wilt bezoeken of een lekker kopje koffie drinken in het restaurant in Onze Entree, kun je jezelf gewoon melden bij de kassa. Je mag dan binnen zonder een entreekaartje te kopen. Je kunt dan niet het park in.

Is er wifi aanwezig in het park?

Jazeker, maar vanwege het grote oppervlak van ons park werkt de wifi niet overal optimaal, maar meestal heb je goed bereik. We hebben een open wifi netwerk, dus je hebt geen wachtwoord nodig.

In welke periode kan ik het beste het park bezoeken?

Dit kunnen wij helaas moeilijk voor je bepalen. Elk seizoen heeft haar eigen charmes.

Is er iets voor kinderen te doen?

Jazeker! We hebben een Ontdekkingseiland van 3 hectare groot. In de Expeditie ‘Big Bugs’ gaan kinderen op zoek naar 25 metershoge insecten in het park, die bewegen en geluid maken. Op elke zaterdag en zondag is er live entertainment voor onze jongste gasten en in de zomervakantie zelfs dagelijks.

Waar kan ik een hovenier uit mijn buurt vinden?

Kijk hiervoor op een pagina vind een hovenier. Typ daar jouw plaatsnaam in en je vindt de dichtstbijzijnde Appeltern Tuinexpert bij jou in de buurt.

Is het park toegankelijk voor mindervaliden en rolstoelgebruikers?

Ja, er zijn genoeg verharde paden in ons park, zeker 80% van ons park is bereikbaar met een rolstoel, scootmobiel of kinderwagen. Tevens zijn er vele zitjes om even uit te rusten. Wij hebben ook een aantal rolstoelen te leen in het park. Daar heb je alleen een muntje voor nodig, die je aan het einde terug zal krijgen. Het is helaas niet mogelijk van tevoren een rolstoel te reserveren, maar als je vroeg komt, dan staan er altijd nog wel rolstoelen.

Ik ben iets verloren in het park. Wat nu?

Al onze gevonden voorwerpen bewaren we bij de kassa. Uiteraard kun je ons bellen om te vragen of je verloren item al gevonden is. Bel naar 0487-54 17 32 of mail naar receptie@appeltern.nl. Wij helpen je graag verder.

Kan ik bij jullie mijn elektrische fiets opladen?

Ja, vraag onze receptiemedewerk(st)ers naar onze mogelijkheden.

Kan ik bij jullie mijn elektrische auto opladen?

Nee, helaas hebben we hier de mogelijkheid nog niet voor.

Kan ik bij jullie terecht met dieetwensen?

Over het algemeen hebben wij veel mogelijkheden hiervoor. Om te voorkomen dat je toch voor verrassingen komt te staan, gelieve vooraf even contact opnemen. Mogelijkerwijs kunnen onze inkopen aangepast kunnen worden aan jouw wensen. Zeker als je een bepaald arrangement besteld hebt, of een feest geeft, is het belangrijk om even van te voren te vermelden dat je glutenvrij, lactosevrij of vegetarisch eten wilt.

Mag een abonnee gratis naar binnen tijdens evenementen?

Ja, een Vier Seizoenen-abonnee heeft gratis toegang tot alle tuingerelateerde evenementen. Uitzonderingen worden op de pagina van het evenement zelf vernoemd.

Wat zijn de (overige) voordelen van een jaarabonnement?

Je kunt ons park onbeperkt bezoeken zolang je abonnement loopt. Daarnaast krijg je korting op verschillende cursussen en adviesdiensten. Ook krijg je op vertoon van je abonnement korting bij een bezoek aan BillyBird, De Orchideënhoeve en de Kasteeltuinen Arcen. Kijk voor de overige voordelen op Seizoenskaart De Tuinen van Appeltern.

Wat zijn de parkeerkosten?

We hebben een grote parkeerplaats, waar je gratis kunt parkeren.

Heb je toch nog een vraag?

Stuur een e-mail naar info@appeltern.nl en krijg snel antwoord! Ook tuinvragen mogen hierheen gestuurd worden. Samen met onze tuindienst proberen we zo snel mogelijk te reageren op je vraag.

Naam
E-mailadres
Telefoonnummer
Bericht
7611